dag 5 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Merel en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

27 Juli 2019 | Roemenië, Sânmărghita

Vanmorgen konden we lekker uitslapen, maar met deze hitte ging dat natuurlijk niet. Na het ontbijt zijn we richting de bus gaan lopen die ter verrassing op tijd kwam. Eenmaal aangekomen in het stadje Tagu Mures zijn we allemaal na een snelle boodschappen ronde in de mac beland. Om kwart over 1 stonden wij als groep natuurlijk stipt op tijd klaar om naar het zwembad te vertrekken. 3 keer raden wie te laat kwamen................. DE LEIDING!! Die hierna ook nog eens uitgebreid ging lunchen. Toen vertrokken we "veilig" met de taxi's naar het zwembad. Afgezien van de te hard rijdende chauffeurs en geen gordels hebben we het overleeft. Bij het zwembad vloog de tijd voorbij en na een verfrissende duik konden we weer met de "veilige" taxi's naar restaurant Tempo. We werden met open armen ontvangen en kregen al snel ons eten. Na het eten hebben wij als ECHTE gierige Hollanders de bon nog even gecheckt dit was maar goed ook, want blijkbaar waren er een aantal fouten gemaakt en ontstond er een "kleine" onenigheid. We hebben gestreden voor ons geld en in rap tempo het restaurant verlaten. Hierna zijn we natuurlijk allemaal weer bij de mac beland voor een toetje. Hier ontdekte we dat Romée d'r haar groen was geworden en hebben hier een goede oplossing voor gevonden op het internet namelijk ketchup (dit heeft gewerkt). S'avonds besloten een paar meiden + Daniël nog een duik te nemen in het kleine zwembad op de camping. Jammer dat we moeten stoppen met dit dagverslag, maar wij gaan richting het kampvuu, dit is te leuk om te missen!!

Ps: Wij lezen elke avond de reacties en zijn erg benieuwd wie Mark van Dalfsen is laat en een leuk berichtje achter. Fijne avond en tot morgen!

• 27 Juli 2019 - 18:01

Andrea:

Ik zal vandaag proberen 1x te reageren....
    Leuk: dagje stad! Tja en die leiding hè... :-D Ze zijn best lief toch?
    Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vloog in het zwembad: heerlijk zeg! En zelfs een zwembadje op de camping... het is aardig vooruitgegaan daar! Hoe is het met de muggen?
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen: ik kijk er iedere avond naar uit!
    Heel veel groetjes voor iedereen daar en een dikke knuffel voor de leiding ;-)

• 27 Juli 2019 - 18:05

Niet Mark Van Dalfsen:

Prachtig verhaal dames! Elk verslag is genieten. Hoop niet dat het groene (haar) weer terugkomt op andere plekken of bij anderen. Wil geen Hulk in mijn huis.... Chelle!

• 27 Juli 2019 - 18:05

Fam.Breugem:

leuk om jullie verslag weer te lezen,

Gaan jullie maar genieten van het kampvuur

een goede zondag gewenst.
    Groeten van (O)pa en (Oma)Breugem

• 27 Juli 2019 - 18:59

Dirk Jan Bulstra:

Leuk verslag. Even een lekkere vakantiedag tussen al dat werken.

• 27 Juli 2019 - 19:47

Lianne Stolk:

Leuk weer om jullie verhaal te lezen. Dat zwembad zag er aantrekkelijk uit. En verfrissend!! Ben benieuwd of de Romeense Mac even 'lekker' is als de Nederlandse Mac?!

• 27 Juli 2019 - 20:19

Bobby:

Gegroet,
    Ik heb jullie vandaag erg gemist! Ik heb heel de dag bij het hek gewacht. Ik rook jullie tot 2x toe, maar jullie kwamen niet binnen... vandaag heb ik nog wel een rat gevangen! Tot maandag en lieve lebbers van mij, woef woef

• 28 Juli 2019 - 04:36

Sandra (mama Van Jasper En Daan) :

Hé Jasper wat sta je leuk op de foto maareh is je gel op?
    Briljant idee die ketjup en fijn dat het hielp.
    Verder nog hele fijne plezierige dagen vol gelach, muziek en goede gesprekken en hard werken gewenst. Ene letten jullie een beetje op Gert, normaal mag ik daarvoor mee op kamp maar nu aan jullie die belangrijke taak :-)

• 28 Juli 2019 - 07:13

Dick Van Dijk:

Wat een leuke verhalen zeg. En mooie foto's. Zag er goed uit zeg dat zwembad, hoop dat jullie genoten hebben. Vandaag (zondag) een rustig dagje hopelijk voor jullie harde werkers. Ik lees veel over hard klussen en slopen. Maar eh...is er ook al iets opgebouwd of af, haha....
    Geniet er maar van, groeten uit een nog steeds zonovergoten tropisch Friesland. Veel succes daar, we kijken uit naar de volgende verhalen en foto's.

• 28 Juli 2019 - 08:14

Mark Van Dalfsen:

Hallo allemaal,

Hierbij de grote onthulling. Ik ben één van jullie. Dit zal de laatste reactie zijn van de échte Mark van Dalfsen om te voorkomen dat iedereen gaat reageren onder mijn alias. Succes met uitzoeken. Het was me een waar genoegen.

Hartelijke groet,

Mark van Dalfsen

• 28 Juli 2019 - 09:03

Sandra:

Fijn zo'n zwembad! Lekker even uitrusten na hard werken. Heel leuk om jullie verslagen te lezen en jullie avonturen zo te volgen. Groetjes van de Slootjes

• 28 Juli 2019 - 11:13

Opa Veenman:

Aan de roemenieengangers. Jullie verslagen gelezen. Heel leuk We zullen hopen dat er zegen op mag rusten op jullie werk Doe Martijn de groeten. van opa

• 28 Juli 2019 - 11:37

Carina:

Hi, leuk om jullie verslagen te lezen.
    Ben elke dag zeer nieuwsgierig!
    Fijn dat jullie het goed en leuk hebben met elkaar.
    Het is hier wel erg stil zonder D&W.
    Nog veel (werk) plezier!
    Groetjes van ons en een pootje van Skip

• 28 Juli 2019 - 13:28

Stolk:

Hallo jongelui.

Wat leuk om jullie berichten en foto's te zien, jullie zijn echt wel harde werkers zeker met het slopen.
    Maar we zullen toch wel het resultaat zien hoe het allemaal geworden is?
    jullie zijn echte kanjers. ga zo door.

Hartelijke groeten opa en oma stolk.

• 28 Juli 2019 - 13:37

Fam. Markus Sr.:

Lieve mensen, wat een heerlijke verhalen allemaal. Maartje en ik zouden zin krijgen om mee te doen. Roemenië heeft al jarenlang een bijzonder plekje in ons hart. We zijn er verschillende keren geweest en hebben veel goede dingen meegemaakt. Net als jullie nu! Prachtig om zoveel voor anderen te kunnen doen en intussen te genieten van elkaar als groep en van de mensen die je daar ontmoet. En wat heel bijzonder is: jullie mogen dat doen in de Naam van jullie Koning. Vergeet niet om tussen alles door ook van Hem te genieten. Allemaal een heel hartelijke groet (en ‘onze’ Hanna in het bijzonder - verschil mag er zijn...)
    Fam. Markus sr.

• 28 Juli 2019 - 16:59

Koointjez:

Hoop dat dit berichtje nog op tijd is voor vanavond;-)
    Wat een heerlijk ontspannen dagje. Maandag weer ah werk. Veel succes en zeker met alles. Veel liefs van vieren GING joejoee

• 28 Juli 2019 - 17:04

Kooijtjes:

Dat berichtje ging helemaal mis door autocorrectie op de telefoon, dus een beetje warrig...

Veel succes en veel plezier morgen met het werk maar ook met elkaar. Veel liefs van ons vieren, GHMT

• 28 Juli 2019 - 17:25

Noor:

Leuk om alles te lezen!

• 28 Juli 2019 - 17:50

Cocky Post:

We genieten van jullie verhalen en foto’s.
    Fijn dat jullie na al het harde werken ook heerlijk kunnen zwemmen.
    Mooi zwembad trouwens. Nooit gedacht dat daar ook een Mac in de buurt zou zijn.
    Bofkonten ! Nog veel plezier samen !

• 28 Juli 2019 - 18:39

Henriette Groeneveld:

Wat een superleuke en intéressante reis maken jullie met elkaar.

• 28 Juli 2019 - 18:55

Henk Groeneveld:

We hebben de verhalen gelezen en de foto’s bekeken. Nou, jullie zijn bezig met een
    fantastisch mooi project. En het is nog gezellig ook. We es blij dat je dit kan en mag doen.
    Het is dankbaar werk. En ik denk dan aan de woorden uit de Bijbel Wat je aan de minsten van mij hebt gedaan, dat heb je aan mij gedaan.
    Nog heel veel plezier en énergie de komende dagen.

• 30 Juli 2019 - 06:20

Amy :

Super leuk om te horen! Bij ons op de camping is het zwembad super. We gaan nu elke avond naar het voetbalveld om te voetballen of we gaan tafeltennisen .tot in Zeeland! (Van amy voor mama en merel)