dag 7 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: Luuk en Daniel

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

29 Juli 2019 | Roemenië, Sânmărghita

Eindelijk een koele ochtend. Na het tellen van de muggenbulten (gemiddeld dertig per persoon) zat iedereen weer bij elkaar voor stille tijd. De afgelopen twee dagen hadden we tijd om lekker uit te rusten, maar nu was het weer tijd om te gaan werken. Na het ontbijt splitste de groep zich op. De ene helft ging aan de slag om het kinderkamp klaar te zetten en het uit te voeren. De andere helft ging verder aan de slag met het hek, stoepranden aanleggen, het dak en isoleren bij Jorine. Het was vandaag een prima temperatuurtje om in te werken. Dus er zijn aardig wat stappen gemaakt. Zo is het hek verhogen klaar, is het dak vervangen al een heel eind en is met de stoepranden aanleggen een goed begin gemaakt. We keerden allemaal tevreden terug naar de camping.
Het kinderkamp was ondanks de hogere verwachtingen van het aantal kinderen alsnog een groot succes door de zeskamp die we met elkaar voorbereid hadden. De kinderen waren enthousiast en hebben zin om morgen terug te komen.
Na het werken kregen we vrije tijd tot het avondeten. Sommige gingen zwemmen andere de berg op, waar je een heel mooi uitzicht had over het dorpje.

Toen iedereen terug was, zaten we met z’n alle onder de partytent te wachten op het eten. Zoals gewoonlijk is een aantal van de leiding weer te laat. Ze waren verdwaald… maarja het eten… Altijd weer spannend, het was dit keer aardappel met een stuk kip en natuurlijk soep. Tijdens het avondeten werden we gestoord door een ontsnapt paard dat op hol sloeg. Dit was erg grappig, vooral de jongen die er met een touw achteraan rende. Gelukkig werd het hek net op tijd dicht gedaan door Joas, waardoor het paard niet de camping af kon rennen.
Nadat we lekker gegeten hadden was het tijd voor de ‘Roemenië2019 foto’. Na een paar foto’s gingen we verder met de takenverdeling voor de volgende dag.
Nu is het tijd voor volleybal en gaan we zo bij het kampvuur zitten om de dag met elkaar af te sluiten.
Hopelijk lekker slapen zonder hondengeblaf.

• 29 Juli 2019 - 17:21

Corrie:

Hé roemenië gangers! Het zal best lekker geweest zijn dat het wat koeler was. En zo te lezen weer veel gedaan vandaag! Hoeveel kids komen er naar de camping voor het kinderkamp? En toch niet weer lekker gegeten hè? Nou, een fijne avond allemaal en veel succes morgen weer!! Liefs vanuit Bergschenhoek!
    Ps: zeg even tegen Nienke B dat onze katten haar missen! En wij ook hoor!

• 29 Juli 2019 - 17:28

Fam.H Breugem:

Wat een leuke dag hebben jullie meegemaakt,
    Zijn de foto,s gelukt ?
    Hoe kan de leiding nu verdwalen ??
    Fijne avond nog en wel truste zonder geblaf
    Groeten (O)pa en (O)maBreugem

• 29 Juli 2019 - 17:54

Dirk Jan Bulstra:

Afsluiten met volleybal is altijd goed.

• 29 Juli 2019 - 18:18

Cisca:

Wat leuk is het om dagelijks jullie verslag te lezen, en wat zijn jullie goed bezig!
    Deze weken zullen jullie je leven lang niet vergeten.
    Jammer van de muggen, maar die hebben wel een dagelijks feestmaal!
    Fijne dagen nog!

• 30 Juli 2019 - 09:09

Teus Van Der Heiden:

Jullie zijn goed bezig!
    Hier in B'hoek gaat het zoals verwacht.

Onze hartelijke groeten,
    Elza en Teus en Chris Veenman (eet af en toe mee!)

• 30 Juli 2019 - 13:09

Dick Van Dijk:

Afsluiten met volleybal is idd altijd prima.
    En voor Nienke v.D....het konijn mist je ook :-)
    Doe maar meer foto's trouwens, dat is ook erg leuk.

• 30 Juli 2019 - 15:02

Marjon:

Lekker bezig allemaal! Nooit geweten dat jullie zo handig zijn

• 30 Juli 2019 - 15:05

Marjon:

En de rest van mijn reactie.. Dan kunnen er in B'hoek ook nog wel een paar klussen opgepakt worden... Wie heeft er gewonnen met de muggenbult wedstrijd? En Maaike blij dat jij als enige serieus bleef bij het maken van de groepsfoto. Succes weer met het werk en de kinderen morgen!

• 30 Juli 2019 - 15:48

Guido:

Hadden een aantal kinderen hogere verwachting van het kinderkamp, of hadden jullie hogere verwachtingen van een aantal kinderen? Of was het dat je een groter aantal kinderen verwachtte?

• 30 Juli 2019 - 16:26

Erik-Jan:

Leuk om te horen hoe het gaat bij jullie, krijg bijna heimwee...
    Één geluk hebben jullie wel: als het goed is zijn jullie zo hard aan het werk dat er geen tijd is om die muggenbulten te voelen ;)
    Over werken gesproken, jullie staan op al die foto's stil... ;)
    Have fun nog even!

• 30 Juli 2019 - 16:38

Fam.D.Stolk:

Hallo harde werkers dit is weer een mooi verslag van jullie. Jullie zouden eigenlijk een klamboe moeten hebben zodat de muggen geen kans krijgen. Morgen weer een nieuwe dag om verder te bouwen enz.
    Groetjes van opa en oma Stolk. Daniél slaap lekker hoor.

• 30 Juli 2019 - 18:13

Noor:

Leuk Luuk! Nog veel plezier en succes!

• 31 Juli 2019 - 15:42

Hassan:

Helemaal zand in kruiwagen! (O nee, is Maarten...)

• 31 Juli 2019 - 18:34

Lianne Stolk:

Mooie belevenissen weer. Een op hol geslagen paard? Lijkt me geen pretje om er achteraan te rennen, maar kan me voorstellen dat het een hilarisch gezicht was voor de toeschouwer. Mooi om te lezen dat jullie tevreden van jullie klussen terugkwamen; niets mooier om iets te doen voor een ander, waar je de ander blij mee maakt. Dat maakt jezelf ook - innerlijk - blij.
    Leuk om te lezen dat de kinderen meededen met het 6-kamp. Kunnen jullie je een beetje verstaanbaar maken met die eerste woordjes Roemeens? Of is het meer handen en voeten werk?
    Maarreh… wachten op je eten; hoeven jullie helemaal niet zelf te koken? Luxe man! Genieten gewoon. Toch? Ik krijg toch ook de indruk dat jullie daar prima te eten krijgen. Jullie slapen vast goed, met zo'n heerlijk gevulde maag.
    Een gezellige avond nog bij het kampvuur en nog meer gezegende dagen toegewenst.