dag 9 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: Nienke B, Veerle en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

31 Juli 2019 | Roemenië, Sânmărghita

Szia alo!
Welkom bij het nieuwe dag verslag. Na een benauwde nacht stond iedereen vroeg buiten de tent voor stille tijd. Na een lang ontbijt met weer heel veel pasta hadden we genoeg energie voor de dag. Gisteravond werd er fel gediscussieerd wie waar heen ging. Iedereen wilde eigenlijk lekker chillen maar dat kon helaas niet. Daarnaast wilde iedereen naar het kinderkamp, na wat onenigheid zijn we er uit gekomen. De helft van de groep ging naar Daan en Jorine en de andere helft bleef op de camping voor het kinderkamp. Dit keer voor kinderen van 5 tot 10 jaar. De opkomst was erg hoog. De kinderen konden niet wachten, ze stonden al een half uur voordat het begon bij het hek te springen. De kinderen hebben lekker gespeeld, geknutseld en geknuffeld. En kunnen niet wachten tot morgen.

Er is vandaag ook aardige progressie geboekt op de projecten bij Jorine en Daan. We zijn ongeveer op de helft met de zolder isoleren en de grote randzaken bij Daan zijn ook afgerond. We hopen nog veel te kunnen doen de laatste dagen! Leuke sidenote is, dat bij Daan de hondenhokken geverfd zijn en het dak duivenvrij is gemaakt wat overigens hilarisch was, dit keer zijn levende babyduifjes gevonden en gered. Na dagen lang zwoegen met de boom kwam er eindelijk een graafmachine die hem in 2 minuten zonder moeite eruit haalde.
Na het kinderkamp heeft de groep, op de camping verder geklust. We zijn begonnen met laminaat leggen en deuren verven in het appartement naast ons. Ook zijn we in het jongerenhuis van Evi aan de slag gegaan. Muren zijn gestuukt, geverfd en er is schoon gemaakt. Daarnaast is ook het gras gemaaid met de nieuwe grasmaaier die na twee minuten al stuk was. Maar na wat gedoe deed hij het gelukkig weer. Aan het eind van de middag werd het bewolkt en begon het te onweren en te druppelen. Dus hebben de mensen die nog op de camping waren alle kleren en schoenen die buiten lagen zo snel mogelijk in de tenten gelegd. Zelfs alle haringen werden nog even goed vast gezet. Maar uiteindelijk werd het weer rustig en kon alles weer naar buiten. En was het voor niets geweest.

Na het harde werken had iedereen aardig wat trek, dit werd gelukkig verholpen door een aantal goed te eten pizza’s. Deze waren dan ook zo op, met uitzondering van de pizza’s met een hoog gehalte groenten. Vanavond was een volleybal loze avond en werd er volop gechilled. Na een passievolle discussie over de rolverdeling van de volgende dag stond een verdiepingsavond op het programma. Het ging hier over onzekerheden, dit werd verteld door Lieke. Het was een mooi verhaal en hebben in de kleinere groepjes goede gesprekken gehad. Iedereen is kapot dus gaan we lekker naar bed.

Ne vedem maine!!!

Geschreven door: Nienke B, Jasper en Veerle

• 31 Juli 2019 - 19:04

Roy Van Den Bogerd:

Heey meertje,
    Hoorden van papa dat je nog een berichtje verwachten van me.
    Zeker wel rustig daar zonder ons

• 31 Juli 2019 - 19:58

Egészség:

Ja, het is een werkvakantie, en ja er zijn doelen gesteld die het liefst allemaal gehaald worden. Maar de zorg voor jezelf en elkaars gezondheid is belangrijker. Blijf naar de signalen van je lichaam luisteren en ga niet tot het uiterste of eroverheen. Het moet immers wel leuk blijven. Natuurlijk blijkt dat ook uit de prachtige dagelijkse verslagen en is dit een fantastische geestelijke verrijking.
    Wij ouders realiseren ons door alle fotos en verslagen dat er veel gevraagd wordt van eenieder. En jullie hebben al zoveel bereikt, zeker gezien de omstandigheden.
    Maar wij willen jullie wel gezond weer terug! Met het gezin op vakantie gaan na jullie terugkomst vergt ook enige inspanning en uithoudingsvermogen.
    Ik had het allang voor mijn kind en nu alleen nog meer: Tisztelet !!

• 01 Augustus 2019 - 06:45

Herma Van Der Kooij:

Wat ben ik dankbaar voor en blij met jullie werk in Roemenië. Indrukwekkend wat jullie doen voor de kinderen en het werk aan de gebouwen. Fijn dat er ook stille tijd is,geniet ervan.God is met jullie.Tot zaterdag

• 01 Augustus 2019 - 07:17

Andrea:

Donderdag alweer: de laatste loodjes!
    Super om te lezen wat jullie al hebben gedaan daar: met klussen en met de kids. Jullie laten echt iets blijvends achter :-)
    Nog 2 dagen aan de bak: joe ken doe it toppers!!!
    Veel plezier en werkse vandaag!

• 01 Augustus 2019 - 15:40

Jolanda Lamens:

Heerlijk om jullie dagverslagen te lezen. Want zijn jullie hard aan het werk, toppers!!
    Succes met de laatste loodjes. En dan die zak met mooie herinneringen inpakken en mee nemen.