Dag 3 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Stefan, Marlieke, Romée en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

25 Juli 2019 | Roemenië, Sânmărghita

Een nieuwe dag betekent een nieuw dagverslag. Lees dus maar goed mee. De dag begon na een late avond vroeg met stille tijd. We zijn op deze reis bezig met het lezen van Markus, hier gingen vandaag dus weer mee verder. Echter kwam al snel het brood en schoof iedereen aan tafel. De pasta werd weer fanatiek gegeten, terwijl de rest lekker bleef staan.

Een wandeling is nodig na zo'n lekker ontbijt. Dit doen we dan ook, na een fantastische wiebelbrug en landweggetjes kwamen twee groepen op de twee locaties uit. Ook ging er een ploeg water halen zodat we de hitte kunnen overleven.

Op het programma voor de ene ploeg stond een zolder isoleren en onkruid wieden. Bij de andere ploeg konden ze een boom omhakken, druivenstruiken weghalen, brandhout op maat maken, het dak renoveren, een schuur dichtmaken, een hek verhogen en duiven redden. Maakt u zich geen zorgen, dit hebben ze niet allemaal afgekregen.

Er zijn gelukkig maar een paar dode dieren gevonden. Voor de rest is alles aardig naar plan verlopen. Bij terugkomst op de camping ging een grote groep verkoeling zoeken in de rivier.

Na twee dagen lekker eten verwachtte we deze avond niet veel goeds, het tegendeel is bewezen; het was verrassend lekker. Nu gaan we in de avond ons relaxend voorbereiden op de lange werkdag van morgen.

Ps: Succes met de warmte daar in de lage landen. Tot morgen!

• 25 Juli 2019 - 15:54

Fam.H Breugem:

Wat leuk om weer een verslag van jullie te lezen
    en wat foto.s te zien

Familie De Prez:

Wauw! Goed bezig zeg!

• 25 Juli 2019 - 20:02

Mark Van Dalfsen:

Hallo allemaal, weer een kort berichtje van mij. Wat leuk weer om van jullie dag te horen. En wat zijn jullie bikkel!!! Nu ben ik wel erg benieuwd, is het een grote rivier bij jullie in de buurt? Succes weer morgen! Een hartelijke groet vanuit hier.

• 28 Juli 2019 - 10:48

Aldert Sr:

Kan je er niet met een kraan bij. ? Mooi drie van die stoere mannen ! Succes

Verslag uit: Roemenië, Sânmărghita

Jongerenreis Roemenië 2019

We gaan met 27 jongeren vrijwilligerswerk verrichten voor de lokale bevolking in Roemenië.