Heenreis - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Sânmărghita, Roemenië van Jongerenreis Roemenië 2019 - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Nienke en Christa

Blijf op de hoogte en volg Jongerenreis

23 Juli 2019 | Roemenië, Sânmărghita

Daar staan we dan, 3 uur 's ochtends, vreselijk vermoeide gezichten en we zijn nog niet eens met de reis begonnen... De dominee geeft ons een mooi gebed en een zegen mee, daarna volgen liefdevolle knuffels van ouders en kunnen wij op weg naar Schiphol.

Aangekomen op Schiphol begint de drukte met een opkomend zonnetje. Gelukkig was daar de zelf incheck! Een geweldige uitvinding om snel zelf in te kunnen checken, maar met een groep van 32 man... Na een heel lang tijdje, konden we langs de douane gaan. Wij citeren de zin van Sylvia: "Jongens, controleer of alle vloeistoffen in zakjes zijn verpakt''. Dat hadden wij uiteraard allemaal netjes gedaan. Toch werd er 1 iemand uitgehaald, die zich niet aan die regels had gehouden. Drie keer raden wie dat was... onze lieftallige SYLVIA. Nadat dit geregeld was konden we eindelijk maar toch naar de gate toe. Tot onze grote verassing gingen wij volgens gate 27 richting Rome in plaats van München, ook leuk! Na een zoektocht voor de goede gate, konden we eindelijk gaan boarden!! Net op het moment dat wij wilden gaan boarden, kwam Martijn erachter dat hij helemaal niet mee kon, want waar was zijn boardingpass?! Gelukkig is de leiding goed voorbereid. En kon dankzij medewerkers onze lieve Martijn toch nog mee!

Veilig op München aangekomen, konden we even een broodje eten en was er eindelijk tijd voor een bakje koffie, goedemorgen! Na anderhalf uur wachten konden we richting Cluj-Napoca. Met een leuke pendelbus, kwamen we aan bij ons vliegtuig. Op naar Roemenië! Altans, dat dachten we. Er kwamen gewoon wat extra wachtminuten bij. Dan hebben we het over zo'n 60 minuten. Na een rustige vlucht, kwamen we veilig aan. Onze vrolijke buschaffeur ontving ons hartelijk in de aankomsthal. Hij heeft deze hele rit ons geen enkele glimlach laten zien. Als kers op de taart hadden we bij aankomst op camping Timulazu een heerlijk verfrissend regenbuitje. Eigenlijk moesten tijdens dit buitje de tenten worden opgezet. Dit hebben we toch maar even verschoven tot na de (echt waar) heerlijke pizza's!

De tenten staan, de matjes liggen klaar, slaapzakjes zijn uitgevouwen. Als dank kregen we bezoek van de muggen. Vooral Nienke is wat muggenbulten rijker op haar gezicht.

We kijken uit naar morgen, maar voor nu eerst even een goede nachtrust, tot morgen!

Ps. De shirtjes geven een mooi effect op de foto's, we zijn niet te missen!

• 23 Juli 2019 - 17:42

Andrea:

Jeeeej het eerste verslag!!
    Heerlijk begin met pizza :-D Geniet van jullie avond en slaap lekker straks in die strak opgezette tenten.
    Ik kijk uit naar jullie verdere verhalen! Grtz Andrea

• 23 Juli 2019 - 18:01

HBreugem:

Fijn dat jullie reis goed verlopen is

• 23 Juli 2019 - 18:10

Dick Van Dijk:

Fijn dat de reis goed is verlopen, zij het met wat vertraging. Mooi onderkomen hebben jullie daar hoor. Ziet er goed uit. Wat een leuk eerste verslag ook, we kijken uit naar de volgende verslagen. Veel plezier daar allemaal en succes met alle werkzaamheden. Groeten vanuit een tropisch Nederland.

• 23 Juli 2019 - 18:32

Marjon:

Strak hoor die tenten! Fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn. Leuk die eerste blog. Slaap lekker en Nienke ik hoop dat die muggen niet in je tent gekropen zijn

• 23 Juli 2019 - 19:37

Lia Van Dijk:

Jullie zullen inmiddels allemaal wel slapen als roosjes na zo'n lange reisdag. Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Wat een gezellig verslag en leuke foto's. Jullie zijn inderdaad niet te missen in die oranje shirts. Goeie kleur

• 23 Juli 2019 - 19:54

Johan Stolk:

Heerlijk zo'n eerste verslag. Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik zie uit naar de komende verslagen! Gr, Johan

• 25 Juli 2019 - 10:13

Lianne Stolk:

Fijn dat de reis, op een vertraging en een glimlach na, goed verlopen is! Mooi die felle kleuren! Dat moet ook een TEAM-SPIRIT-gevoel geven toch?! :-)

• 25 Juli 2019 - 11:34

Mirjam Maasland:

Julie zijn mooi ontkomen aan de hittegolf hier, jammergenoeg zijn de muggen jullie achterna gevlogen....
    Ziet er strak uit, jullie tentenkamp.
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Mooie tijd met elkaar, ben benieuwd naar de avonturen!